![]() |
||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
Уладзімір Абушэнка, Ігар Бабкоў. Сэмінар адбываецца два разы на месяц у Інстытуце Філязофіі НАН Беларусі.
2001/2002 год Самаідэнтыфікацыя мысьленьня ў рэфлексыўнай прасторы пост/сучаснасьці У 2001/2002 годзе абмяркоўваліся:
тэксты: Николай Кацук "Дискурс припертый к стенке" Владимир Абушенко "Мицкевич как "креол": от "тутэйшых генеологий" к генеологии "тутэйшасьці"
рыхтуецца: Ігар Бабкоў "Беларуская ідэнтычнасьць: гісторыя ценю"А таксама тэксты Ул. Мацкевіча, С. Санько, А. Грыцанава ды інш.
фрагмэнты тэкстаў: Уладзімір Абушэнка: "… возникает два взаимосвязанных вопроса — почему европейское мышление долгое время не обнаруживало свое Иное и почему последнее оказалось достаточно прозрачно для “стороннего” взгляда. Поиски же ответов на них: 1) обнаруживают нерасторжимую связь между проблематиками контекста (контекстности и контекстуальности) и (национальными) самоидентификациями мыслящих и действующих субъектов; 2) позволяют понять креольство как первичную (инаковую в поле задаваемой тождественности “европейского центра”), но недостаточную национально-культурную (само)идентификацию"
Ігар Бабкоў: "…імкнучыся распавесьці гісторыю пра ‘калянізаванага’, мы сутыкаемся зь дзіўнай дэтэрытарызацыяй: няма такога мейсца ў ‘сучаснасьці’, дзе гэтая гісторыя магла бы разьмясьціцца. З адного боку, гісторыя ‘ценю’ разгортваецца ў тым жа часе, што і ‘галоўная’ гісторыя, -- але ў выніку пэўнай канцэптуальнай падмены (на якой мы яшчэ спынімся) яна знаходзіць, што яе праўдзівае мейсца ў мінулым, -- як бы гэтае мінулае ні называлася (дамадэрнасьцю, дзіцячасьцю, дзікарствам, затрыманасьцю… etc.) і якое б мейсца на ментальнай мапе не займала (Усход, пэрыфэрыя, правінцыя, адсутнасьць)"
|